Bvc idag...

idag mår inte Oliwer så bra... har fortfarande feber,.. men e lite piggare idag.. det e nog tänderna som spökar.. han har ju fått 2 nya tänder på g =) så sött hihi...

har varit på bvc idag och bvc sköterskan sa att hon tyckte att han va så fin.. kroppen va prefekt inte för fet och inte för smal.. utan jätte fin , det känns ju jätte bra och höra =)
han vägde 10.8 och va 80 cm lång... han har vuxit 4 cm på en mån.. ojoj här går det fort hehe...
men han fick inte vaccinations sprutan idag.. eftersom han hade lite feber så ska vänta tills på mån nästa vecka och ta den =)

och en jätte hemsk grej hände idag..
han satt och lekte så fint på golvet så passade på att springa ut utanför dörren så Ville skulle få kissa lite..
sen när jag kom efter typ 5 min så kom Oliwer krypandes mot mig och då såg jag BLOD på golvet.. shit han blöder...
kolla in i vardagsrummet och såg att ett glas va sönder.. då hade han tagit mitt glas och antagligen tappat det i golvet... jag tog upp han fort som fan och lade han på skötbordet (han skrek inte utan va som vanligt) kollade igenom honom och han hade BARA ett litet skärsår på tummen och ett pytte litet märke på kinden, inget mer???!!!
blev så lättad. plåstrade om hans tumme och pussade homon och dammsög upp allt glas..
hjälp vilken tur jag hade i detta.. det får mig och inse att han når mkt nu.. inga glas på bordet, får bli en vattenflaska istället..
tänk om nåt hade hänt min fine kille... men som tur va gick ju allt bra... puh!!

har varit hos våran granne Sandra och fikat idag och bara snackat lite skit och sen tog vi oss en liten promenix =)

sen har jag gjort köttfärssås så att jag klarar mig ett tag =)

ha det bäst! kramkram



Kommentarer
Postat av: Jenny

vilken tur att dte inte var värre...vänta bara tills han ska börja resa sig utan att ta hjälp av bord eller så... då blir han framtung och kommer stå på huvudet ett antal gånger...

Det kommer bli många törnar genom åren ;)

men så är det att vara mamma... Man ska oroa sig ;)



Hoppas allt e bra med dej annars... Här börjar det räta ut sig lite...

När var det nu oliwer fyllde år ?? Börjar bli stora killen :) Krama honom från mej och pussa på såren... Ha det bäst... KRAM från mig

2008-10-20 @ 21:19:18
URL: http://jemj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
www.sweetkay.blogg.se -
- behöver du hjälp med bloggdesign? Tryck här


RSS 2.0