vem är jag??!!

har sett på min statistik att jag har väldigt många som läser här =) jätte kul!!
och jag känner ju inte så många människor så tänkte berätta lite vem jag är.... =)
jag är en tjej/kvinna/dam hehe på 27 underbara år och har en underbar sambo på 35 år och så har vi en underbar, världens sötaste och snällaste pojk på snart 3 mån =)
jag heter Åsa min sambo Ulrik och min son Oliwer...
vi bor i en liten 2:a på ca 50 kvm, på gångavstånd in till stan...
planerar att flytta till ett hus i Älmestad, mitt ute i skogen, kan ju säga att jag är en riktig stadsmänniska.. så det ska bli jätte kul och se hur det ska gå att bo där hehe..
hoppas det ska gå bra =)
men innan vi flyttar måste jag ha körkort.. har aldrig velat ha körkort.. har ju liksom aldrig varit i behov av det.. men nu behövs det då.. är det går väl inte jätte bra, men ska skriva upp snart... HOPPAS jag klarar det =)!!!!!
är anställd på ett gruppboende för utv, döva... men nu e jag ju såklart mamma ledig =) (världens bästa jobb;-))

ja det va lite om hur jag har det nu...
min personlighet.....
hmm det är svårt tycker jag... men jag tror att jag är: glad, snäll, hjälpsam, envis, punktlig, har mkt humor, lugn samtidigt som jag kan vara väldigt sprallig och barnslig, vågar mig på nya saker, älskar att vara social och träffa nya människor.... samtidigt som jag kan lätt bli sur men det går snabbt över med, hård med mina åsikter- vill säga att jag står för vad jag tycker och säger..
och tro inte att ni kan behandla mig hur som helst för då får ni veta hut!!! ;-) (gör en smily gubbe så ni inte ska bli för rädda men när jag blir arg så blir jag riktigt arg.. då vill ni inte vara nära mig!)

lite övrigt om mig själv.... (oj vad jag e ego idag hahahaha.... men det ska man vara ibland!!!)

jag är en väldigt klumpig person, ramlar och slår mig på de mest konstiga ställen och ramlar när en skit snygg kille kan gå förbi och så klart ska man trampa fel och snubbla till.. när jag egentligen vill gå lite sexigt förbi och kolla lite flörtigt åt hans håll och det blir bara fel... det har jag slutat med nu hihi...

ja jag är nog en tjej med lite klumpig otur... som en historia, när jag bodde i Örebro så "hittade" jag en olåst cykel och det var inte den finaste cyklen, handbromsen hängde typ nästan framme vid fram hjulet och inte nån sadel fanns det heller..men kunde ju sitta på pakethållaren =) ja så hade jag jätte bra fart och så blev det rött vid ett övergångsställe, men jag tänkte jag hinner, det kom en bil men den va långt bort, men såååååå fel jag hade. jag hann INTE!!! han kör på mig på sidan och jag flyger upp på motorhuven och krossar vindrutan och sen flyger jag framför bilen och slår i huvet... ganska hårt i backen... jag ligger på marken och har såå ont i kroppen men det är ju inte så konsigt...
killen som körde på mig kommer mot mig och jag ligger med ryggen mot han och han frågar lite försiktigt hur det gick och jag skrek av chock och sa fan jag körde mot rött... men killen klappa mig lite lugnt och sa att ambulans e på väg.. jag säger nej jag behöver inte nån ambulans jag ska gå till min kompis... han frågar igen om jag har ont ... jag skriker ont??? jag är förlamad i mina ben och bara gråter...
sen kommer ambulansen och kör in mig i bilen och jag protesterar.. nej nej jag ska till min kompis!!!! jag kan gå själv, (kom ihåg att jag nyss sa att jag är förlamad... ska gå själv?? visst!!!)
men in till akuten och jag bara gråter hela tiden men lyckas lugna mig lite och börjar så smått komma ur chocken, har ringt efter en kompis till mig som kommer in i mitt rum och det första hon säger (inte så konstigt att hon säger så) vad har du nu gjort Åsa??? jag börjar stor lipa igen och sen lyckas vi lugna ner mig igen... och börjar skratta åt hela historien.. när vi ligger där och skrattar kommer polisen in... och han säger det va jag som körde på dig, förlåt!!! ja ligger där som ett fån VA??? en polis har kört på mig på en cykel som jag "hittat"???
de frågar mig lite försiktigt var sadeln är.. de har letat i korsningen och hittar den inte nånstans... jag säger att det fanns inte nån... och de släppte det ganska fort hihi...
ja kan ju säga med att det hela sluta med att jag klarade mig bra var inte förlamad... tack och lov, så där hade jag tur!!! =) men lite otur med att jag fick betala skadorna på bilen på 10.000 kr och fick bara 1300 kr i sveda och värk+nya kläder...
så ja jag tycker den hitorien sammanfattar ganska bra hur jag är... hihi...
nää nu orkar jag inte skriva mer om mig sj... men ni får ha det toppen och hoppas ni har lärt och känna mig lite mer, vore jätte kul om jag fick lära känna er lite mer med =) så om ni vill och orkar kan ni väl skriva en lite krumelur om er själva med =) KRAM!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Njae ,ut och gå med barnvagnen kanske.
Jag ska väll snart börja träna lite smått här hemma som sitt ups och grejs, man får hoppas den lilla magen som är kvar försvinner.

2008-01-15 @ 11:03:47
URL: http://sweetkay.blogg.se
Postat av: karin g

men herregud...vild är du..ha ha...:)

2008-01-30 @ 19:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
www.sweetkay.blogg.se -
- behöver du hjälp med bloggdesign? Tryck här


RSS 2.0