min nya apparat

japp.. nu har ja fått den.. svart och glänsande på mitt öra... en lite sladd.. och en bricka på min skalle, det blir bra... =)

började dagen med att va skit nervös och och spänd och förväntansfull =)

jag Ulrik och Aron åkte ner, Oliwer fick vapå dagis...
träffa audionomen Marie och kom in på hennes rum, hade även en tolk med..

vi började med att typ lyssna på pip ljud så skulle ja säga när ja hörde och inte hörde mer.. så höll vi på llite och sen samma sak men denna gång upp så när de va lagom eller lite starkare skulle ja säga stopp.. gick galant och hon va nöjd med mig.. sen fick jag lyssna på 4 toner och de alla skulle låta som ton ett... så antingen höja eller sänka de andra ljuden...hon blev jätte impad över att ja va så snabb och kunde fixa de på en gång.. de hade ingen annan av hennes patienter gjort :D då vart man lite mallig och stolt över sig sj =)

sen va det dags.. nu skulle ja få höra.. skulle ja höra?? skulle de bli bra.. hur ska de låta.. 100 tankar samtidigt och så säger hon ja ok NU och pang så va den på... men va fan e de ja hör.. de låter massa men helt obegripligtde tjuter och massa goja.. svårt och förklara genom att skriva.. typ som en trasig robot när de prata.. hör ju inga ord.. va e fel???
hon sa de e helt normalt...
men hur kan de de va det???
men efter några min började orden komma fram genom allt surr.. pip och tjut,,, och ja hörde va hon sa.. behövde ingen tolk ja hörde henne =)
hör oxå hur mkt saliv ja har i munnen hur ja snörper och sväljer.. och ja men gud så ja låter.. hon sa bara ja som hör hihi tur de hehe..
och Aron säger DA DA DA... mina ögon börjar tåras.. men gud såsött.. hör han på ett helt annat sätt =)
hon sa hör du din son?? ja nä .. eller ja hhihi...

gick några mer min och vi kunde höja lite till.. låter ganska ok... hon fråga e ja redo för världen??
ja sa ja och ut fick ja gå..börjar tjuta mer och mer.. och helt obergipligt blir de.. men hör lite ord och annat ljud i mellanåt...

sätter oss i bilen och Ulrik sätter på radion... jag hör lite ord de säger... frågar U sa de så.. ?? han tittar på mig ja!! HIHI =)
och så börjar en att rappa och ja säger gud va fort de pratar nu.. han ba de rappar haha.. o haha haftig de låter..hör några ord där med.. coolt.. =)

kommer hem hämtar O och de går fint.. sen upp till O gympa.. hörde ingenting där bara tjut och piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip och ojoj.. va helt slut och överlycklig när vi kom ut.. inte tänker ja stänga av den.. bara att uthärda hehe

hem och trött som satan.. men nu känns de ok.. inte riktigt lika mkt tjut.. visst hör de lite hela tiden men ite så hårt... hörU och han låter så rolig.. min stora starka karl.. låter sm en smurf.. de gör alla nu och de e så lustigt hihi

ja dit imon igen och höja.. spännande =) men då ska aron få vahos sin mormor, blir mkt bättre för han =)

vi hörs ;) kramkram

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken resa du har gjort i livet min lilla tös ! Från hörande till hörselskadad - nästan döv och nu nästan hörande igen !! När du var liten fick jag gå runt med dig och göra tecken för hur allt lät , nu kan jag gå runt med dig och göra tecknet men du kan lyssna själv ! Helt underbart både för dig och mig mitt lilla hjärta !

2011-10-10 @ 22:17:34
Postat av: Linda

Hej gumman:). Jag skulle skicka "lycka till" igår men upptäckte att jag inte hade ditt nr. Scrollade upp och ner i mobilen som en besatt, i hopp att ditt nr skulle uppenbara sig framför mina ögon, men icke. Kan jag få ditt nr?:). Jag är förvirrad. Jag har alltid trott du hörde bra eller blev det så mycket sämre sen sist vi träffades?

2011-10-11 @ 11:07:19
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
www.sweetkay.blogg.se -
- behöver du hjälp med bloggdesign? Tryck här


RSS 2.0