Gravid...

samma dag som de första värkarna kom...


Graviditeten:


*Vilka var dina favorit kläder?:
jag gillade tajta kläder som framhävde min mage =)
*Vad var din/dina favorit rätter: hade ingen favvo rätt, men älskade rå potatis mer än vanligt hehe
*Vad var dina/din favorit dryck?: vatten
*Vad tyckte du inte om?: jag gillade det mesta som jag brukar, men kunde inte äta kebab eller dricka cola.. ont i magen och spydde :(
*Var det någon favorit rätt som ändrades?: nej
*Vad var du mest sugen på?: rå potatis och lakrits
*Hade du halsbränna?: japp
*Hade du sammandragningar?: japp i slutet
*Mådde du illa?: inget i början men i slutet
*Vilken sovställning var bäst?: på sidan

*När var din BF dag?
: 29 okt
*Gick du över tiden?: nej =D
*Hur mycket gick du upp i vikt?: 13kg
*Hade du mycket vätska i kroppen?: lite i slutet men inte så farligt ändå
*Hur var ditt psyke?: som vanligt
*Gnällde/klagade du?: nej det gjorde jag inte
*Vad trodde du det var för kön?: va super säker på att det skulle bli en pojk =)
*Visste du vad det var för kön?: nej!
*Hur låg ditt SF mått?: dminns inte =( har pappren i källaren så orkar inte kolla haha...
*Var du rädd för något?: nej det va jag inte...
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut?: att jag skulle få bada och få bedövning vid behov och det fick jag =)
*Hur ser du på graviditeten idag?: helt underbar.. längtar till nästa graviditet =)

Förlossning:

*När började din förlossning?: 21 okt kl 19.00
*Hur började den?: små värkar..
*När åkte du/ni in till förlossningen?: åkte in då vid 19 för att kolla om de va värkar, men åkte hem igen.. det va så små veärkar, åkte in igen kl 03.00 på natten den 22 okt...
*Varför?:för att jag hade ont och 4 min mellan värkarna
*Vem/vilka åkte du in med?:  min älskling Ulrik
*Fick du/ni åka hem igen?: nej, inte andra gången =)
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på?: Borås BB
*Hur mycket var du öppen när ni kom in?: 2 cm sen efter en timme nästan 6 cm
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen?: fick bada och klaga lite, gå runt och sa hela tiden att Ulrik va helt underbar haha... sen fick EDA bedövning , helt underbar.. sen kom han ut...
*Vilka/vilken var med under förlossningen?: Ulrik och barnmorskan
*Tog du nått smärtstillande?: ja EDA, ville ha lustgas men funka inte..
*Grät du?: ja när han kom ut och lades på mitt bröst
*Vad tyckte du var jobbigast?: värkarna...
*Var du rädd för något?: nej
*Hur lång tid tog det?:sammanlagt fån det vi kom in andra gången tog det 8,5 timmar
*Hur ser du på förlossningen idag?: helt fantastiskt, visst hade skit ont och så men det va värt allt när han kom till mig =)

Barnet:

*Vad blev det för kön?:
en liten kille
*Hur mycket vägde barnet?: 3110 gram
*Hur lång var barnet?: 49 cm
*Vad var huvudomfången?: 34 cm
*Hur mådde barnet?: han mådde så bra så.. =)

kram......

Kommentarer
Postat av: Mia

Får man lov att kopiera denna lista?? :) Såfall tar jag mig friheten att göra det... :) Tack för ditt inlägg. Ja han är tuff.

2009-03-25 @ 10:18:12
URL: http://mijasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
www.sweetkay.blogg.se -
- behöver du hjälp med bloggdesign? Tryck här


RSS 2.0