Semestern i Åsa :)

Ja då va man hemkommen från Åsa =)

har varit där i en vecka.. va där med min mor Oliwer och så va Ville med oxå =)

resan dit började på måndag morgon... men eftersom jag och mamma inte e födda med nåt lokalsinne så kom vi lite fel, för Åsa ligger ju mellan Gbg och Varberg.. men vi kom först till Varberg och vände lite hihi.. sen efter 2 och en halv timme va vi framme i Åsa hihi.. vi hade ju lite problem med att hitta där vi skulle bo, för de som hyrde ut lgh bodde lite utanför Åsa...

Vi bodde på bottenvåningen av ett hus... det fanns även en antikaffär i samma hus...
vi fick baksidan som våran gård.. och det va väl inte världens vackarste ställe.. en rostig gammal buss och gammal bil och lite annat skräp....
men en stor gräsmatta och trädgårdmöbler fanns =)

när vi kom dit så var det fint väder =) jag och mamma
oliwer
första dan tog vi det lugnt packa upp och handla lite..
sen på tis va det inte kanon väder så for till kungsbacka och handla lite och sen på em sola vi på gården...skar mig även på fingret när jag diskade :( på en osthyvel.. det e la bara jag som klarar av nåt sånt...
onsdag kom Ulrika och Helen och hälsa på jätte kul.. då vart det fint väder så vi åkte till stranden...
najs =)
fick inte lägga upp bikinibilder på dom så blir bara denna... ;-)

sen på kvällen skulle vi grilla men grillen ville inte så det blev stekt kött och pommes med sås och sallad, gott =)

tors åkte vi till Ullared :D handla lite smått och gott.. lite till Oliwer och lite till mig =) och mamma lite till sig hehe..

på fredagen va vi på stranden igen.. jätte fint väder och vi njöt i fulla drag =)
mysigt!!!
men en sak som störde mig lite när vi va på stranden va att de inte hade badkläder på några barn.. med tanke på hur många pedofiler som det finns.. kan ju va nån som fotar barna när de springer nakna... det va till och med 6-7 åringar som sprang nakna.. varför?? vi gör ju inte det.. varför ska då barna göra det??

sen på lördagen åkte vi till Lilla Ullared som mamma sa haha vill säga Maxi i kungsbacka hehe... gick och kolla lite och sen köpte vi en kaka som vi åt på parkeringen i bakluckan på bilen.. det regna coh det va jätte mysigt när vi satt där hihi...

sen på kvällen kom Ulrik och hälsa på oss och vi blev så glada allihopa.. kl 20 i 11 på kvällen bestämde vi oss för att åka till varberg och se raggabilarna med Tony och tess och barna..så upp med Oliwer och så åkte vi.,. och oj vad kul det va =)
Ulrik Tony Tess och Mamma   Barna    
Vi tjejer           killarna      busar
försökte få en bild på mig och Ulrik men det förstörde ju brorsan så klart ;-P

sen på söndagsen så åkte Ulrik hem och tog med sig Ville... så jag och oliwer och mamma åkte och hälsa på hennes bror och fru i Bua... det va jätte trevligt, det va första gången de träffade Oliwer och de föll ju som furor för han ;-) oliwer e så himla charmig!!!
vem kan motstå den guldklimpen?? :D

sen på måndag åkte vi hem igen och det gick bedyligt mkt snabbare ;-) tack mamma för en toppen vecka...

ja ha det bra alla... får räcka för nu orkar jag inte mer.. kramkram =)

Kommentarer
Postat av: Anonym



Tack själv för en underbar vecka vi hade mycket kul, trots att jag försökte dränka din son när jag ramla i vattnet ha ha inga bilder behövs tanken på det räcker! Oliwer var lika lycklig som alltid så inga men kan rapporteras. Tack vare Ulrika gick allt bra med mig med. Hoppas vi kan resa bort nästa sommar igen!

2009-07-21 @ 15:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
www.sweetkay.blogg.se -
- behöver du hjälp med bloggdesign? Tryck här


RSS 2.0