Dop!!

Söndagen den 20/1 2008 hade vi dop för våran lille Oliwer =)
Jag och Helen dukade och gjorde fint på lördagen redan =)
Så på söndagen vaknade vi med lugn i kroppen och åt en god frukost och sen åkte vi till Ulriks mamma och hämtade smörgåstårtor som hon hade gjort åt oss.. 3 st. (de va skit goda) =)
Sen åkte vi hem till oss igen och fixade oss.. satte på oss fina kläder jag hade jeansklänning men brunt skärp i midjan och bruna smycken och bruna stövlar med klack, Ulrik hade en mörk mörk blå kostym med blå och vit randig skjorta och mörk blå slips (skit snygg va han =)), och Oliwer hade ju först en mysdress hihi, sen fick han ta på sig dopklänningen
det var den här jätte fin... underklänningen har en kompis till min mamma sytt, namnen på klänning har Oliwers gammlamormor gjort och själva klänningen som ni ser är min mammas gammla som hon hade när hon döptes, men vi har sytt på band och blommmer och lite mer spets =) jag tycker den är jätte fin och Oliwer va så fin i den. Har tyvärr inte några bilder än min kompis Jessica agerade fotograf =) Tack!!
När bilderna kommer så ska jag visa er....
Sen efter dopet hade han samma kläder som han hade på nyårsaftonen.. svart body med dit målad slips och väst mörk blå jeans och vita nike skor hihi...

I kyrkan gick det jätte bra, han bars in av gudmor Helen och sen höll min bror Tony honom och sist jag... Oliwer kinkade lite men det va inte så farligt.. fick nappen och då kändes det bättre =) vi var 3 familjer som döpte samtidigt Oliwer, Hanna och Noel.
När präsen talade till OLiwer svarade han och log så glatt mot henne, det va jätte kul. Men när vattnet på huvudet skulle få, så vart det inget kul.. skrek som en galning men så fårt prästen Lena lyfte upp honom så att alla skulle se han så blev han knäpptyst och bara kolla på alla som var där hihi....

Sen var det dags för kalas... då var Oliwer helt slut så han somnade lite i vagnen =) vi åt och drack gott och alla var nöjda.. det kändes jätte bra och allt flöt på bra tyckte jag, men det va lite tack vara Helen, hon gjorde ett toppen jobb... hon hjälpte till jätte mkt så ett STORT TACK till dig gumman!! Love you!! =)

Ja och så fick han ju massor av paket... en plåt bil kan man säga och massa sparbössor =) han kommer bli rik hihi.. låda, leksak, tavla, broerad vepa, böcker, fotoalbum, 2 halsband en i guld och en i silver med en lite fotboll hihi... glas.. tallrikar och pipmugg.. bestick m.m.m ja det va jätte fina saker och blev så glad för allt =)
TACK!!!

Ja så nu va det över och när man kom hem va man helt slut.. Oliwer bara sov igår kväll så va vaken i natt med han i 2 timmar bara.. och nu sover han än.. tur att man bara döps en gång =)
såg att de hade tagit lite kort i kyrkan med min kamera som ni kan få se =)
här e jag Ulrik och helen med lille Oliwer i min famn här är han med prästen Lena, jätte gullig va hon (hon satt även med oss på kalaset sen, det va kul!

Ja ha det bra, Kram!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad blev oliwers fullständiga namn ?=)

söt dopklänning=)
=) grattis!
kram!

2008-01-21 @ 11:01:24
URL: http://www.pipomusik.blogg.se
Postat av: Linda som saknar dej

Hejhej! Fick mig ett gott skratt när jag fick se din klänning eftersom jag hade också pa mig samma klänning (som du hade om klänningen nu var inköpt på Lindex)i lördags på Lovisas dopet :-) Vi har samma klädsmak så att säga :-) KRAM

2008-02-12 @ 20:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
www.sweetkay.blogg.se -
- behöver du hjälp med bloggdesign? Tryck här


RSS 2.0