Min förlossningsberättelse..

ja jag tänkte skriva min förlossningsberättelse.... ska skriva så milt som möjligt ;)
ja mina värkar började den 21 okt kl 19.00 va jag på förlossningen. men det va inte så aktuellt än så fick åka hem och sova igen.. de sa att han kommer nog inte innan på mån em...
så vi for hem igen och gubben min gjorde gröt till mig för det står man sig länge på... =)
och sen gick vi och lade oss.. behöver ladda batterierna väl innan ;)
men kl 12.30 på natten vaknade jag av att jag hade sååå ont.. då visste jag att det här va en riktig värk!
så väckte ulrik och sa att nu har det satt igång.. ska hoppa in i duschen och fixa mig lite så sov du vidare.. men va beredd och hjälp mig om jag ropar.. han sov vidare lite till.. jag hoppade in i duschen och det va inte lätt och duscha men skönt ändå hehe...
sen klädde jag mig och satte upp håret och luggen så den inte skulle vara i vägen när jag låg och hade ont =)
sen va jag ju tvungen och sminka mig lite innan vi for hihi... kanske lite löjligt men vill se fin ut när han fota mig hihi....
vi gjorde lite kaffe och fixa det sista med packningen.. ( ändå glömde jag så mkt... schampoo tvål balsam nattlinne m.m.) men men tillbaka till det jag pratar om nu....
ja vi gick till bilen och halvvägs fick jag en värk och var ska jag hålla för när värkarna kom när vi va hemma kastade jag mig i sängen och krama täcket men kunde ju inte kasta mig på marken hehe.. så stod i en lite konstig ställning och flåsade som en galning och ulrik höll mig så gott han kunde med all packning han hade med hihi...
ja in i bilen kom jag ialllafall och vi for in... då kolla de hjärt ljuden och hu kraftiga värkarna va nu.. och så kolla de hur mkt öppen jag va.. bara en cm...
så fick välja, sova där eller hem igen.. valde sova där.. kändes tryggare...
fick ett rum och 2 sängar... och 2 värk tabletter... skulle sova.. men omöjligt.. värkarna kom nu varannan min.. och ont gjorde det... gick runt i hela det lilla rummet och höll i krokar som fanns på väggen när en värk kom... ringde på hjälp och sa att nu är det jätte intensivt.. och då visade det sig att bara efter en timme va jag öppen 3 cm.. så hon frågade om jag ville bada och det ville jag =) sååååå skööönt det va =) njöt som en fisk i vattnet =)
2 timmar senare hjälpte inte det längre... fick lustgas... ojoj det va det jag hade längtat efter.. att få bli groggy jippi vad kul det skulle bli... log brett när de kom med den.. och hon förklarade hur man skulle göra och så.. japp jag fattar ge mig den nu typ... jag fick den och hon ställde den på max... värken kom jag andades sen en galning i masken och blev helt VÄCK!!!!!!!
ögonen snurrade och jag nästan kom med huvudet under vattnet.. tappade kontrollen fullständigt.. tog en bra stund innan jag kom tillbaka... och då ska ssk att oj det va på MAX ska sänka den lite hihi...
hehe.. ja jag kan ju säga att det funkade inte mer sen.. andades i den och nästan spydde det gick bara inte mer.. =( lite besviken va man ju.. men nu är det bara att kämpa vidare.. bada ville jag inte mer.. gick och vanka lite i rummet och ont hade man....
ingen bedövning och värkarna blev mer intensiva.. kl 8.00 skrek jag att nu fan ska jag ha EDA bedövning!!!!
narkos läkaren kom och grävde lite i ryggen på mig medans jag låg och kved av värkar på sängen.. men själva bedövningen gjorde inte så ont.. när han satte dit en alltså.. ja vid 8.30 värkade EDA bedövningen och ojojojojoj va den va BRA!!!! =)
jag kunde prata med barnmorskerna och fråga hur de mådde och så, jätte kul =) gubben min fick gå ut och äta lite och jag mådde skit bra =) men sen 10.30 började krystvärkarna... då va det inte lika roligt längre...
jag har alltid sagt att jag kommer inte att skrika när jag föder.. det är ju bara löjligt!! men det tar jag till baka jag ropade och skrek för ful hals fick en sån där härlig wiskey röst efteråt hehe...
ulrik stöttade mig sååå otroligt under hela tiden han visste precis vad jag ville jag behövde inte be om nåt och blev inte arg en enda gång bara sa hela tiden gud va du e underbar och jag älskar dig så mkt.. typ...
men ja krystvärkarna pågick en timme och 11.36 va min ängel ute... men precis innan han kom ut när huvudet va halvvägs ute.. så slutade värken och han satt fast jag skrek vi skiter i det här tryck in han igen det går inte!!!! barnmorskan som förlöste mig skrek ÅSA!! jag ba, ja vad?? hon sa fokusera nu kommer värken han kommer ut nu tryck... och det gjorde och hela lille Oliwer kom på en hång hihi... han skrek för full hals och jag grät som en galning och så torkade de av honom lite innan ajg fick honom på mitt bröst och oj vad jag va lycklig!!! låg så ett par min och va så glad att nu är det över =D
men ack och ve det va det inte.. moderkakan ska ju ut med!
det klämde och tryckte på magen och till slut orkade jag inte mer så tryckte till och ut for kakan som en kanon.. =) och de lyfte upp den och sa visst e den fin ser ut som livets träd... blää nej! det såg bara äckligt ut.. men det sa jag ju inte utan log fint och sa ja verkligen hehe... usch vad jag ljög hihi...
ja.. en timme senare ville jag duscha och det fick jag såå skönt och pappa höll sin son och va så stolt lika stolt som mamma va =)
2 timmar senare fick vi 2 mackor var och glas juice och varm choklad och han kaffe.. på en bricka med en flagga på... gulligt... sen kl 16.00 kom jag upp till BB avd. allt gick bra tyckte jag och snabbt! så jag va nöjd =) vet inte vad jag ska skriva mer nu men hoppas ni gillade min lilla berättelse...glömde ju och säga att vattenfast maskara hade varit bra och ha för kan ju säga att jag såg ut som en tvättbjörn när killen kom ut så va inte så fin när han såg mig för första gången hihi... ha det bra KRAM!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ska ta och läsa detta snart, har faktiskt skrivit gansk mycket i min födelseplan men missat det där med badandet.

2007-11-05 @ 17:24:08
URL: http://sweetkay.blogg.se
Postat av: Linda

HAHAHAHAHHAHAHA fy satan va jag skratta när jag läste din historia, det sprutar lixom tårar här. Fan va knäpp du är..hahaha tryck in han igen omg hehe. Shit va roligt, tack för du gjorde mig så glad just nu jag behövde verkligen ett gott skratt haha

2007-11-05 @ 17:32:18
URL: http://sweetkay.blogg.se
Postat av: Sara

Härlig o spännande förlossningsberättelse! :-)
Snart dags för en till? ;-)
Hihi, nu har du o jag varit med om något fantasikt! :-)
Puss

2007-11-05 @ 17:45:51
URL: http://sacul.blogg.se
Postat av: Jessie

Hehe, det var kul att få läsa.. Ja visst var det ändå härligt med att få uppleva detta, inte smärtan men allt annat.. hehe =) Hoppas att jag får träffa dig och din lilla familj snart! Saknar dig ju! förresten, Oliwer är super söt! Puss!

2007-11-05 @ 18:54:55
URL: http://nosstunk.blogg.se
Postat av: Sofus

Håller med Linda, vilken rolig förlossningsberättelse, sitter här och ler =)
fast föda barn det vill jag INTE själv göra hehe.

2007-11-05 @ 20:08:19
Postat av: Anna Y

Haha, kul läsa din berättelse, alla kan uppleva olika när det gäller förlossning.
HIh i, din pojk är rätt söt!
ha det gött.

2007-11-06 @ 10:37:09
Postat av: Sofia

hej hej..

satte mig ner o läste din blogg.. intressant. =) skönt att pojken är ute nu. =) log hela tiden medan jag läste den. =)

2007-11-07 @ 13:08:16
URL: http://zofia.blogg.se
Postat av: Ulla-Stina J

Hallo..

Fick veta via Sofia O att du har fått en bebis. Jag blev helt paff, när jag såg bilderna. Jättesöt bebis o har tänkt på dig. Undrar hur du har haft det från skolan. (iris hadar)

jag jobbar nu som vikarie på hemtjänsten för döva, (sofia) jobbar där med.

allt är bara bra med mig. Jag tänker på dig väldigt mycket..

om du vill ha kontakt med mig så meddela sofia det. Så kan hon ge mig meddelande. Vill inte lämna mobil nummer här..

kramar ulla-stina J.

2007-11-07 @ 13:47:13
Postat av: Anonym

Hej tjejen!

gud jag tyå n'stan storlipa när ja läste din förlossning berä'ttelse.. så fint =) *snift*

Man blir så rörd när far o son träffas och såna saker... *hjärtat gör ont *

=))
Ahhh, kärleken e alldeles ljuvlig och underbar
men det finaste är ändå barnen man skapar!

kram!

2007-11-07 @ 18:35:49
URL: http://pipomusik.blogg.se
Postat av: LOTTA

Hej Åsa tack för att du och Oliwer kom till mig när ni var hos Jessi. Det är roligt att se Oliwer som baby.
Kram Lotta

2007-11-07 @ 21:30:59
URL: http://frunosstunk
Postat av: LOTTA

Hej Åsa tack för att du och Oliwer kom till mig när ni var hos Jessi. Det är roligt att se Oliwer som baby.
Kram Lotta

2007-11-07 @ 21:32:34
URL: http://frunosstunk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
www.sweetkay.blogg.se -
- behöver du hjälp med bloggdesign? Tryck här


RSS 2.0