lite allt möjligt...

ja tänkte skriva om lite allt möjligt..
igår va vi på kalas hemma hos helen det va jätte mysigt och trevligt! hon hade bjudit jessica johny och agnes och en annan tjej linda =) så det va ett trevligt gäng vi va med!
helen hade ju köpt ett badkar så jag köpte lite badkulor och annat man akn ha när man badar och lotion så hon kan smörja in sig när hon badat klart =) hon blev glad för det, tur hihi...
så svårt och köpa presenter nu för tiden.. förr så önskade folk sig en massa saker, men så är det inte längre... nu köper man det sj det man vill ha...
men det kan verkligen inte jag göra längre fy fan vad det är dåligt betalt att vara mamma ledig.. jag tar ju bara ut 5 dagar i veckan, men då kan jag vara hemma längre med guldklimpen, så det är ju värt lite iallafall... men jobbigt ändå...
det finns ju folk som får mindre än mig så jag får väl vara glad för det jag får, (men så himla glad e jag ju inte ;) )
idag va jag ute och gick och gick ner till bankomaten och då tänkte en utlänsk kille gå före mig men jag tuffa till mig och sa höre du där!!! jag va först du får vänta på din tur... och så stack jag in kortet... sen när jag va klar skulle jag promenera hem och då följde han efter mig jätte länge.. så jag gick skit fort och blev alldeles svettig och tänkte vänder han inte snart så ringer jag ulrik... men efter en lite stund gav han upp och vände gick samma väg tillbaka.. lite otäckt.. men jag va ju glad att han inte gick efter mer och oj vad jag kom hem fort!!! =)

ska kanske inte vara så tuff längre nu när man har barn.. jag vet inte hur jag ska vara, men det är ju fel bara för att jag sa emot att han inte kan gå före..så har han ju inte rätt att göra mig rädd!!!
vad tycker nu ska man säga ifrån eller ska man backa och låta personen gå före???

ja nog om det.. jag kommer vara ensam mamma på veckorna, för gubben min ska åka till Norge och jobba, åker på sön kväll och kommer hem
 på tors kväll.. usch vad jag kommer sakna han... och det värsta är att det är inte bara en vecka han ska göra så utan ända fram till jul och kanske längre =(
men vi måste ju ha pengar med.. så hoppas det går bra, jag har ju mina vänner och mamma som säkert ställer upp och hjälper mig om det skulle vara så.. men men lite deppig e man ju ändå...
men jag ska vara stark och tänka positivt så blir det hela jätte bra =) (hoppas jag) hehe...

och sen pratade jag lite med jessi på msn och då skickade hon jätte fina bilder på Oliwer, som hon tog när jag va där och hälsa på =) så här får ni se en bild ni med =D tack jessi!!!!
image43min fina pojke =)

ja det va allt för denna gången... ha det bra KRAM

Kommentarer
Postat av: Jessie

Hej gums! Det där är en fin bild på lilla pojken! Ja det där med pengar känner jag igen, men jag kan säga att ni klarar av det! Jag får ju ynka 3000 kr för mammaledighet och nu blir vi tvungna att betala ca 5000 kr för bilen för vi fick 2a på besiktningen och måste fixa till den innan 17 dec annars blir den körförbud. Mitt i jul och sånt! Men vi har det bra ändå!! Pengar är inte allt! Och sen är de flesta bra på att slösa pengar.. man får tänka på vad man gör! :) Ja det är inte lätt, det vet jag, men tänk att ni har fått en underbar gosse och att ni har det bra ändå! Puss!

2007-11-25 @ 11:07:44
URL: http://nosstunk.blogg.se
Postat av: Helen

Ja du, nu får du uppdatera så sjuklingen här har ngt sysselsätta sig med på dagarna.. ;-) Puss puss

2007-11-27 @ 19:34:50
URL: http://hema.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
www.sweetkay.blogg.se -
- behöver du hjälp med bloggdesign? Tryck här


RSS 2.0