6 mån!

Ja nu va man i 6:e månaden :) så spännande... min lille bebis rör på sig jätte mkt och sparkar :)
det är en sån härlig känsla.. men ibland kan det göra riktigt ont hehe...
bebben är nu ca 21 cm och väger ca 700 g blir större hela tiden :)

Jag var hos barnmorskan igår och skulle väga mig och mäta magen och lyssna på hjärtat igen, det har jag gjort en gång innan. hjärtat slår jätte fort och man hör så tydligt :) det lilla hjärtat slår 150 slag i minuten, och så mätte de magen... den va 24 cm.. det sa mig inte så mkt hehe men det va normalt, det sa barnmorskan iallafall hihi... och så har jag gått upp 7 kg   :S   inte lika kul hihi.. men det gör man ju.. och jag ökar ju hela tiden..

min mamma var med mig hos barnmorskan denna gången, hon ville gärna höra sitt barnbarn... och hon blev så rörd och tagen när hon hörde hjärtat slå så hon börja gråta och då kom det en tår på mig med hihi...
det är en sån mäktig känsla att höra hjärtat, så svårt att förklara.. men hoppas ni fattar vad jag menar :)

en bild på mig nu i 6:e mån: 

Ja det va allt för denna gången :) och allt känns bara toppen :) ha det bra... kramar...


Kommentarer
Postat av: jessie

åh men va söt du är! =)tack för att du å helen kom idag! mysigt!! massa pussar!

2007-07-14 @ 15:58:21
URL: http://nosstunk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
www.sweetkay.blogg.se -
- behöver du hjälp med bloggdesign? Tryck här


RSS 2.0