känslor...

igår pratade jag med en vännnna på msn.. hon har oxå barn..
och så frågade hon mig hur det känns nu med att vara mamma och allt..
jag sa jag älskar att vara mamma och jag älskar Oliwer över allt annat.. han är det bästa som har hänt mig..
men ibland så känns det som om jag har inte nåt liv.. det är samma varje dag.. man e mer låst än vad man va innan.. det kanske e tabu att prata om sånt här.. men jag tror att det är många som känner samma som mig och min kompis.. för vi kände likadant och det kändes så skönt att prata om det..
för min kille lever precis samma liv som förut.. han jobbar och träffar vänner och kan åka till garaget precis när han känner för det och kan gå ut på krogen.. jag har inte varit ute på ett år.. mer ändå tror jag...
jag kan aldrig säga till min kille att nu dra jag till stan och bara går utan Oliwer.. utan jag måste fråga först om det är ok.. jag vet att om jag ber Ulrik ta hand om Oliwer så gör han det.. men ändå känns svårt och lämna han trots att jag vet att det är bara till hans pappa.. man är så kluven i sina känslor... svårt och förklara...
men jag älskar verkligen min lille kille och ångrar absolut inte att jag skaffa han =)
men man måste ju få vara lite ego ibland med, tror många mammor glömmer bort sig själva och säger inte högt att det vill vara själva.. men det gör jag,, jag har sagt till Ulrik en natt varje helg är han din så jag får sova en hel natt.. och det är helt underbart och när man då får han på morgonen så känslan av kärlek sååå hög =D
så som mamma får man inte glömma bort sig själv.. barnet mår bra att vara ifrån mamma lite med tror jag.. för mår mamma bra och är lycklig mår barnet bra och e lycklig!
så alla mammor där ute.. glöm inte er själva =)
ja det va nog de jag hade och säga om det =)

ha det bra alla mina kära bloggare och läsare =) kram kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skrattar! ja du när ska vi ha barn?
det är en bra fråga.. först å främst ska jag avlägga gesällprovet först o jobbat lite känner jag!
Det är lite lite för tidigt för min del Än men vi VILL HA! =) så det kommer när det kommer kan ja lova =)) när det väl händer kommer hela världen få veta det ! =) dont worry, hihi, men först ett par saker innan bebis! =) Ja du ang julklapparna, jag hojtade till ganska tidigt för släkten att inga presenter kunde de räkna med från mig i år .. för ja bestämde mig för bojkotta klappar och vill inte stå på stan o skrika hysteriskt som jag såg en mamma göra. utan njuta av julen på annat sätt.. se en annan sida av den! =) men köpte iallafall en present till eric på julafton. han fyller ju år då! =)) hihi!

2007-12-20 @ 20:35:08
URL: http://pipomusik.blogg.se
Postat av: Anonym

förresten hann jag aldrig läsa din blogg utan bara svara direkt på kommentaren, va ego jag e!
du, förstår precis hur du menar med att känna sig låst ch såna saker, men tro mig, det är fler som känner nog samma sak som du efter ett tag.
Unna dig en dag i månaden åtminstone att gå på stan själv, fika me kompisar, köp ngt fint, gå på massage, bara vara ensam en stund och njut!
känn inte dåligt samvete för det.
Känn dock att ud måste få leva upp och alla blir ju glad om du är glad!
=) har du msn ? KRAM!!!!

2007-12-20 @ 20:37:37
URL: http://pipomusik.blogg.se
Postat av: Anna

Oj! det är inte vad jag känner mig som ni,kanske är det så att jag har en dag i veckan som är min dvs onsdagskväll är min man hemma med vår dotter (han ger henne flaskan) medsan jag fikar,går på bio,tränar med vänner osv) och en dag i veckan har jag min sovmorgon! Gör det du! kanske är det så att din sambo om jag nu läst rätt jobbar i oslo och att du är "ensam" med barnet hela veckan vilket kan göra att du känner dig "fängslad" KRAM

2007-12-20 @ 21:55:30
Postat av: anna

dessutom kan du gå på festen en kväll när du känner för detta ( flaskan finns alltid )-anna

2007-12-20 @ 21:56:26
Postat av: Åsa

Till Anna!
ja tack för råden.. =) det kan nog vara så för att jag är själv så mkt.. men det går bra ändå =)
ha det bra och en god jul till dig kram!

2007-12-21 @ 11:26:45
URL: http://vasaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
www.sweetkay.blogg.se -
- behöver du hjälp med bloggdesign? Tryck här


RSS 2.0